עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

אודות
מומלץ לשתות שייק ירוק בבוקר על קיבה ריקה לספיגה מלאה.
לרוב הוא מורכב מפירות וירקות (וגם עלים ירוקים) אורגניים,
ניתן להוסיף תבלינים, אגוזים ומזונות על (סופר-פוד).
עדיף להצטייד בבלנדר מרסק קרח תעשייתי, אבל גם מה שקונים עם התלושים של העבודה לפסח עובד.

לניקוי הגוף מרעלים,
לדיאטה,
לתוספת ויטמינים
ולחיים בריאים.
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ספירולינה  (6)
שייק  (6)
ירוק  (2)
ליצי  (2)
מזון  (2)
אבטיח  (1)
אבקת  (1)
אוכמניות  (1)
ארוגולה  (1)
בוקר  (1)
בזיליקום  (1)
גינגר  (1)
גמבה  (1)
גרנולה  (1)
דבש  (1)
הודו  (1)
הל  (1)
ויטמין C  (1)
חמוציות  (1)
טבליות  (1)
יוגורט  (1)
יין  (1)
כדורי  (1)
כורכום  (1)
מיפל  (1)
מיץ  (1)
נא  (1)
נינוח  (1)
סכרת  (1)
סרטן  (1)
על  (1)
צאי  (1)
קוקוס  (1)
קורונה  (1)
קייל  (1)
קימוח  (1)
קינמו  (1)
קיץ  (1)
קפואה  (1)
קקאו  (1)
שוקולד  (1)
שייק ירוק  (1)
שפעת  (1)
שקדים  (1)
תרד  (1)
ארכיון
מאי 2020  (8)
יולי 2013  (4)

שייק ירוק עם מזון על

01/05/2020 00:04
ספירולינה
ספירולינה, שייק, ירוק, מזון, על
רבים טוענים ששיק ירוק צריך להיות מר כדי להיות בריא אך הדבר אינו תמיד נכון. האמת היא חלקית, זה נכון שמרכיבים מרים נושאים בחובם השפעה בריאותית חיובית. הצמחים התפתחו כך שהחומרים המרירים בהם מרחיקים חרקים שמגיעים לפגוע בצמח. מצד שני אותם החומרים המרירים מפעילים בגוף האדם מערכות רבות ובכך מיסעות למניעה ולפעמים גם לטיפול במגוון מחלות. כידוע רפואת הצמחים קיימת אלפי שנים. כמות החומרים המרירים שבצמח בר לרוב תהיה גבוהה יותר מזו שבצמחים המבויתים כי כולנו כמובן מעדיפים מזון שאינו מריר וכך צמחי המאכל פותחו על ידי דורות רבים של חקלאים ששמרו את הזרעים של הצמחים המתוקים ביותר ושתלו אותם שוב שנה אחר שנה.

בתמונה: גדילן מצוי - צמח בר מריר אשר מיחסים לו ברפואה העממית פעולה של ניקוי כבר

הרעיון שבשייק הירוק הוא לשלב את מזונות העל, צמחי המרפא ויתר המרכיבים היותר מרירים יחד עם פירות טריים או פירות קפואים וממתיקים אחרים למשל כמו סטיביה כדי לאזן את הטעם המריר ולקבל כמובן את בוסט הויטמינים, המינרלים ויסודות המיקרו האדיר שמגיע מן הפירות. בכלל רוב אסכולות המזון הנא ממליצות על אכילה של לפחות שני שליש מהמזון שלנו בצורה המצויינת מעלה, ז"א פירות וירקות לא מעובדים  60% והמזון המבושל מקסימום 30% דבר שקשה להסיג בחיינו המודרניים המהירים. אין מה לעשות אין לנו זמן ללעוס ירוקים שעות ארוכות כי המשרד מחכה. שייק ירוק מהווה יתרון משמעותי מבחינה זו כי אפשר לקבל בצורה כזו את ההזנה היומית שלנו וגם לקבל נוזלים.

ישנה חשיבות עליונה כמובן לנושא הירוקים שמוסיפים לשייק בנוסף לסופרפודס המרירים: ספירולינה קפואה, כלורלה, מורינגה, אלוורה וכו. את הירוקים אנו רוצים להוסיף בכדי לקבל את הסיבים התזונתיים שבהם ואת המינרלים הרבים ללא תוספת סוכרים נוספת כמו שמקבלים מן הפירות. סיבים תזונתיים הם רכיב מזון שאינו מתעכל במעיים ולכן אין לו ערך קלורי לכשעצמו אך הוא בסיס לפעילות האורגניזמים הטובים או הפרוביוטיים שנמצאים במערכת האיכול. לכן סיבים תזונתיים בצורת ירק כמו סלרי או פטרוזלייה למשל בתוספת מזון על כמו ספירולינה קפואה ומנת פרי הם הפילוסופיה שמאחורי שייק ירוק איכותי. 
 
אז כפי שציינו השייק הירוק עשוי משלושה רבדים מרכזיים שבהם: מזון העל, הפרי והירק. אך מה לגבי הנוזל שבו השייק מהול? הרי הבלנדר לא ידע לעשות את השייק בלעדיו! ובכן, כאן ישנן כמה אופציות. נתחיל בלצאת מהקופסה, אפשר להוסיף יוגורט או יוגורט סוייה ביתי לקבלת מנה רצוייה של חיידקים פרוביוטיים. כמובן שאפשר להשתמש במיץ תפוזים כדי לקבל תוספת של ויטמין C או בחלב צמחי מהחנות כמו למשל חלב סויה, חלב שקדים או חלב אורז. החלב שנותן את הקרימיות לשייק יכול להיות מוחלף בחופן אגוזים מושרים במשך הלילה שמוסיפים ישירות לבלנדר ומים מסוננים, כך עלויות החלב נחסכות ואנו מקסלים את כל חומצות השומן שבשקדים או באגוזים שעוזרות לנו לספוח את כל הויטמינים הרבים בספירולינה או במזון העל אשר הינם מסיסי שמן ברובם.

לשייק שגובל בקינוח ממש אפשר הוסיף את מה שאנחנו מכנים צ'ופרים בהם: חמאת בוטנים, חמאת שקדים, שבבי קוקוס או חלב קוקוס. מה שמשותף לכולם הוא כמות השומן הגבוהה שבהם לכן כדאי לא להפריז ולהתפנק בצורה הזו רק מידי פעם. כמו כן חשוב לשים לב לנוגדי החמצון או האנטיאוקסידאנטים שאנו מחלצים מתוך הפירולת ומזונות העל ומגייסים לטובטינו למלחמה ברדיקלים החופשים. הפירות בעלי הצבעים או הפיגמנטים העזים יותר נוטים להכיל יותר מן החומרים המגנים המופלאים הללו. פרות יער ופירות כהים אחרים מכילים את הכמויות הגבוהות ביותר לכן באם הדבר מתאפשר עדיף לא לקלף פירות כמו שזיף וכו, כך מתקבל שייק בגוון יפה פחות אך עם פעילות בריאותית מטיבה. 

לסיכום חשוב לזכור את כלל הזהב כשאנו מכינים את השייק הירוק שלנו בבוקר או בכל שעה אחרת ביום: יש לתכנן את השכבות השונות של השייק כך יהיו מאוזנות מבחינת מרירות, מתיקות, תכולה של מינרלים וסיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים ורק לעיתים גם שומנים בריאים.

וכמון איך אפשר שלא, בלנד הוא חברו הטוב ביותר של שותה השייקים הירוקים